כתיבת מאמרים בתשלום: איך זה עובד וכמה זה עולה?

תוכן עניינים

אם אתם בעלים של אתר אינטרנט, בלוג, בוני אתרים או מקדמי אתרים בתחילת דרכם או לחילופין עוסקים בתחום הזה שנים רבות, כנראה ששמעתם לא פעם את המושג כתיבת מאמרים בתשלום. מדובר באחד השירותים הכי חשובים כאשר עוסקים ברמת החשיפה של האתר שלנו במנוע החיפוש גוגל.

הסיבה העיקרית לכך שהאינפורמציה שכתובה בתוך האתר מעניקה לגולשים מידע חיוני וחשוב אותו הם מחפשים ברגע שהם מקישים את מילות החיפוש הקשורות לאתר שלכם. לא סתם הם מגיעים לאתר, הם מגיעים לשם כדי לקבל מידע מקצועי, מידע מעמיק, מידע על המוצרים או השירותים שאתם מציעים. לכן, כאשר מתחילים בתהליך של כתיבת מאמרים בתשלום, הכל חייב להתבצע בצורה מקצועית, יעילה תוך מחשבה קדימה והסקת מסקנות תוך כדי תנועה לגבי התוכן שאותו הגולשים שלנו מעוניינים ורוצים לקרוא.

סוכנות קישורים חיצוניים

כתיבת מאמרים בתשלום – איך זה עובד?

יש שתי שיטות עיקריות שבאמצעותן ניתן לאתר ספק או ספקים לכתיבת מאמרים בתשלום.

  1. חברות תוכן – אותן חברות מעסיקות כמות יחסית גדולה של כותבי תוכן ולעתים אף מנהלות את התוכן עבור האתרים השונים בעצמן ומציעים שירותי כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט. כל לקוח שמעוניין בהזמנת תכנים מכין הזמנה מסודרת בה הוא מפרט את שמות המאמרים או הפוסטים אותם יש לכתוב, את התאריך שבו הוא מעוניין לקבל את המאמרים הכתובים בחזרה, את סוג המאמרים (תוכן שיווקי, תוכן אינפורמטיבי, תוכן משולב, תוכן לקידום אתרים, תוכן למוצר ועוד…) ושולח לאיש הקשר שלו חודש בחודשו.
  2. פרינלנסרים כותבי תוכן – יש היום המון כותבי תוכן שמתפרנסים מכתיבת תוכן ולכן אפשר לאתר דרך אתרי אינטרנט, המלצות או בעזרת הרשתות החברתיות כותבי תוכן מנוסים.

יתרונות מול חסרונות של כתיבת מאמרים בתשלום דרך ספקית תוכן חיצונית

כאשר פונים לחברה מקצועית של כתיבת מאמרים או חברה לבניית קישורים שזה מה שהיא עושה, אנחנו יודעים שיש לנו ”אבא ואמא“. יש לנו למי לפנות במקרה שהמאמרים לא מוצאים חן בעינינו והיינו רוצים לשנות מידע שנכתב בתוך המאמר או אפילו לקבל מאמר חדש.

דבר נוסף שהוא מאוד חשוב הוא בהיבט של בדיקת המאמרים. בדרך כלל לחברות כאלה יש מנהלי תוכן שמפקחים על הכותבים ובודקים שהמאמרים 100% מקוריים ואיכותיים. הבעיה היא שלא תמיד אנחנו באמת יודעים מי מפקח על המאמרים, אנחנו לא יודעים מי כותב את המאמרים וכאן יש סוג של בעיה, שכן אנחנו בורג אחד קטן בתוך מערכת גדולה ומשומנת. בדרך כלל, המחירים של מאמרים הנכתבים דרך חברות תוכן גדולות יקרים באופן משמעותי בהשוואה לתכנים שנזמין ישירות מפרילנסר העוסק בכתיבת תוכן. חיסרון נוסף הוא שאותן חברות עובדות לפי קו כללים מנחה ולא מתייחסות לדגשים שלנו כלקוחות פרטיים. יש לאותן חברות סוג של שבלונה מסוימת על פיה הם עובדים תוך התייחסות לקריטריונים של גוגל ולפי זה אנחנו מקבלים כלקוחות את המאמרים. כידוע, לכל מקדם או בונה אתרים יש את הדגשים שלו בין אם זה בסגנון הכתיבה, בין אם זה בכותרות עצמן ובין אם בדגשים שבתוך המאמרים.

פרילנסר כותב תוכן

יתרונות מול חסרונות של כתיבת מאמרים בתשלום דרך פרילנסר כותב תוכן

נושא הגמישות הוא כנראה היתרון המרכזי בבחירת פרילנסר כותב תוכן. כלקוחות, אנו יכולים לפנות ישירות לכותב עצמו במייל, בווטצ‘אפ או בטלפון, לתקשר איתו ביום יום, להסביר לו אילו דגשים חשובים לנו בכל טקסט מכל סוג שהוא ולכוון אותו לסגנון הכתיבה שהיינו רוצים שייכתב. דבר נוסף שמהווה יתרון מרכזי הוא בהיבט של הקשר האישי, על היכולת שיש לנו לבדוק את הכותב, מיהו, מה הניסיון שלו בכתיבה, לבקש דוגמאות כתיבה וזה משהו שחשוב להרבה מאוד אנשים שרוצים להרגיש שהם מקבלים יחס מיוחד ולא כי הם חלק ממערכת גדולה. החיסרון של שיטה זו הוא בכך שיהיה עלינו לבדוק בחלק מהמקרים את המאמרים בעצמנו, לפחות עד שנהיה בטוחים כי מדובר בכותב או כותבת שאנחנו יכולים לסמוך עליהם במאה אחוזים. חיסרון נוסף הוא בהיבט של הכמות, שכן אם יש ברשותנו כמות מאוד גדולה של מאמרים שאנו חייבים שתיכתב בחודש, כנראה שכותב אחד לא יספיק ונצטרך לפנות לכמה כותבים במקביל. בהיבט המחיר, אין ספק כי בחירת כותב פרילנסר תהיה זולה משמעותית שכן הכותב לרוב עובד מביתו, אין לו הוצאות של עובדים, פרסום, שיווק וכדומה, לכן הוא יכול להציע את השירות שלו במחיר נמוך יותר.

כתיבת מאמרים בתשלום – כמה זה עולה?

לפני שנבין איך מתמחרים כתיבת מאמרים וקישורים בתשלום, חשוב להבין כי יש כל מיני סוגים של תכנים או במקרה שלנו מאמרים.

  1. מאמרים לקידום אתרים – מוטמעים באתרים ובלוגים חיצוניים
  2. מאמרים לתוך האתר – דפים פנימיים – בלוג בתוך האתר
  3. מאמרים כחלק מתהליך של בניית אתר – עמוד אודות, עמוד הבית, קטגוריות בתוך האתר…
  4. מאמרים שיוקיים

מה ההבדל בין כתיבת מאמרים לקידום אתרים לבין כתיבת תוכן שיווקי?

אלו הם למעשה שני סוגי התוכן העיקריים עבור אתרים ברשת האינטרנט אבל זה ממש ממש בגדול. כתיבת מאמרים בתשלום כתוכן שיווקי מבוססת בעצם כל התוכן שאנו כגולשים רואים בתור מידע עבור עסק ספציפי או מוצר ספיציפי. כששם העסק מופיע בטקסט, שהיתרונות של המוצרים של העסק מופיעים בטקסט, שמציגים את המותג ופחות את מילות מפתח, שמניעים את הגולשים לפעולה כלשהיא כמו השארת פרטים, רכישה או שיתוף, שהטקסט עוסק בשיטה, בהמצאה של שיטה כזו או אחרת – הכוונה היא תמיד לתוכן שיווקי.

ניתוח ביצועי אתר לאחר קניית קישורים

לעומת זאת, כשאנחנו קוראים מאמר או טקסט שהוא אינפורמטיבי בלבד, כלומר מידע יבש לגולש, טקסט שיש בו כותרות שחוזרות על עצמן באופי שלהן, מדובר בתוכן הנועד לצורך קידום אתרים. זה יכול להופיע בתוך הבלוג של האתר וזה יכול להופיע בבלוגים חיצוניים או באתרים חיצוניים שהמטרה שלהם לקשר לאתר שלנו. הכי קל להבין את זה דרך דוגמא.

כמובן שלכל סוג טקסט יש את המטרות שלו כלומר בעוד המטרה של טקסטים שיווקיים היא לשווק ולפרסם את העסק, לחזק בין המותג ללקוח ולהגדיל מכירות בזמן נתון, המטרה של טקסטים שנועדו לקידום אתרים היא לקדם את ביטויי המפתח הרלוונטיים לאתר שלנו. בעוד תוכן שיווקי לרוב ”תופס“ לטווח הקצר, אלא אם כן מדובר בעמוד אודות או עמוד הבית בתוך האתר, תוכן לקידום אתרים תמיד יישאר באתר שלנו או באתרים חיצוניים והוא מחזק את המוניטין ואת הסמכות של האתר שלנו לטווח הארוך.

דוגמא לכתיבת מאמרים או טקסטים בתשלום בשיטה השיווקית

הכירו את עומר. לעומר יש חנות דיגיטלית ופיזית המתמחה במכירה של מוצרים לחיות מחמד. לחנות קוראים ”הטוב ביותר לחבר שלך“. החנות מציעה מגוון עצום של מזונות לכלבים וחתולים מכל הסוגים והמינים המיובאים מרחבי העולם, משחקים, פתרונות אילוף לכלבים, כלובים לנסיעה לחו“ל, רצועות, קולרים, כלים מיוחדים לאוכל ומים, פופים ומיטות לכלבים וחתולים, מוצרי טיפוח לחיות מחמד ועוד שלל של מוצרים שישפרו את איכות החיים של חיית המחמד. עומר מעוניין לשווק ליין חדש של מוצרי מזון אורגניים המיועדים לכלבים וחתולים עם אלרגיות בעור. המותג מגיע ישירות מארצות הברית בייבוא בלעדי של עומר ונקרא The best friend for my friend skin. עומר הוא היחיד בישראל נכון לעכשיו שמחזיק במוצרים הללו והוא מעוניין לדחוף בצורה אסטרטגית את הליין הזה. עומר פונה לפרילנסר מומחה בכתיבת תוכן שיווקי שינסח עבורו עמוד נחיתה שיופיע במדיות השונות, בעמוד הפייסבוק וגם באתר עצמו. ככה זה נראה:

  • המותג החדש שיהפוך את העור של חיית המחמד שלך לרך ונעים
    הסוף לגירודים
    הסוף לליקוקים והכרסומים
    הסוף לפצעים
    הסוף לנשירת שיער
  • הכירו את המזון ששינה לכלבים והחתולים האמריקאים את החיים. מוצרי המזון של חברת The best friend for my friend skin האמריקאית. המוצרים נבדקו דרמטולוגית ובטוחים לשימוש. שינוי ניכר בעור כבר אחר שק אחד. תוצאות מובטחות! המוצרים לא נוסו על בעלי חיים.
  • הצעה זמנית במבצע חסר תקדים: 25 שקלים הנחה על השק הראשון
    35 שקלים הנחה על השק השני
    45 שקלים הנחה על השקל השלישי

דוגמא לכתיבת מאמרים או טקסטים בתשלום בשיטה הקידומית

נמשיך עם הדוגמא של עומר. כאמור, לעומר יש אתר אינטרנט המוכר את המוצרים השונים של החנות ”הטוב ביותר לחבר שלך“. המוצרים נמכרים בפריסה ארצית לכל חלקי הארץ ומגיעים ישירות לבית הלקוח עד 5 ימי עסקים בלבד. האתר מאובטח והרכישה בו קלה ואינטואטיבית. כדי לקדם את האתר, עומר משלם תשלום חודשי קבוע לכותב תוכן מקצועי שיפרה את הבלוג שלו בתכנים מגוונים. המקדם של עומר עשה עבורו מחקר מילות מפתח מעמיק כשהאתר היה עוד בבנייה והמסקנה הייתה שעליו לקדם במהלך 6 החודשים הבאים את הביטויים הבאים:

  • חנות למוצרי חיות בתל אביב
  • חנות למוצרי חיות בגוש דן והסביבה
  • מוצרים אלרגניים לכלבים וחתולים
  • מזון לכלבים וחתולים בתל אביב

כתיבת תכנים לאתרים

4 דגשים סופר חשובים לכתיבת מאמרים

  1. מאמרים באורך של 350-450 מילים
  2. שילוב של מילות המפתח במאמרים עם דגש על חזרה של בין 10-12 אחוזים במילת המפתח שנבחרה.
  3. שילוב מילת המפתח בשלוש כותרות לפחות.
  4. מאמרים אינפורמטיבים המעניקים ערך מוסף לגולש.

במאמרים אלו לא מופיע שום מידע שיווקי לגבי העסק או המוצרים השונים שנמכרים בו. פרסום המאמרים יתבצע בתוך הבלוג של האתר. לאחר מכן יש להעביר למקדם לצורך החלפת קישורים עם מקדמים ואתרים אחרים.

כתיבת מאמרים בתשלום – כמה זה עולה?

יש כותבים או חברות כתיבה אשר מתמחרים את כל סוגי המאמרים באותה שיטה, לעומת כאלה שעושים הפרדה ומתמחרים לרוב את סעיפים 2-4 במחיר גבוה משמעותית מהמאמרים שנועדו לקידום אתרים הנחשבים לפשוטים יותר.

3 שיטות לתמחור מאמרים הנכתבים ברשת האינטרנט:

תמחור לפי מילה הממוצע של כתיבת מאמרים בתשלום בשיטה זו נע בין 7 אג‘ ל-30 אג‘ למילה.
תמחור לפי עמוד הממוצע של כתיבת מאמרים בתשלום בשיטה זו נע בין 25-250 שקלים לעמוד תוכן.
תמחור לפי פרויקט בדרך כלל נהוג לתמחר פרויקט לפי 50 עמודים ואז הממוצע של כתיבת מאמרים בתשלום בשיטה זו נע בין 1,500-3,500 שקלים לפרויקט.

צריכים תוכן לאתר, לדפים שאתם מנהלים ברשתות החברתיות או לצורך פרסום כתבה? אם הדבר היחיד שברור לכם הוא, שאתם לא יכולים לכתוב את התוכן הזה בעצמכם ואתם זקוקים לגורם מקצועי שיעשה זאת עבורכם, אבל פרט לכך אין לכם מושג איך זה עובד ואיך בוחרים את חברת התוכן המתאימה, כדאי שתקראו את השורות הבאות בהן עונים לכם המומחים של חברת honhimplus על שאלות שכיחות בתחום התוכן, ומדריכים אתכם על אופן בחירת חברות כתיבת תוכן על פי שורה של פרמטרים הקשורים לתוכן עצמו ולתהליך העבודה עם חברת התוכן שלכם.

אייקון חללית - קניית קישורים חיצוניים

תוכן – למה הוא נועד?

כחלק מהתהליך של בחירת חברות כתיבת תוכן, יהיה עליכם לברר עם עצמכם תחילה מדוע אתם זקוקים לאותו תוכן ולאיזו מטרה. בעידן האינטרנט, יכול התוכן למלא מספר מטרות שונות, החל מתוכן תדמיתי ואינפורמטיבי לאתר שלכם, דרך קופירייטינג ותוכן שיווקי לפעילות הפרסום שלכם ותוכן לקידום האתר שלכם במנועי החיפוש וכלה בתוכן מקצועי ליצירת אוטוריטה מקצועית, שכנוע לקוחות, חינוך השוק ושיפור המעמד התחרותי. הדבר הראשון שאתם תגלו בבחינת כלל החברות הפעילות בתחום זה הוא, שמרבית החברות מתמחות בתחום אחד או שניים מבין אלו שפירטנו לעיל. כך למשל, חברות קידום אתרים הן חברות שמעניקות לכם חבילה של שירותי קידום, בהם התוכן הוא רק מרכיב אחד ובגזרת התוכן, מתמחות חברות אלה בכתיבת תוכן לקידום אתרים. חברות אחרות מתמחות ביצירת תוכן מקצועי, לעיתים לתחום מסוים וספציפי (רפואה, טכנולוגיה, משפט וכדומה) ולעיתים באופן גנרי לכל תחום אפשרי.

בהתאם למטרת התוכן, נקבעים גם איכות התוכן הנדרשת, כמות התוכן, אורך כל מאמר/ טקסט, מידת היצירתיות וכללי הכתיבה החלים בו. כך למשל, כתיבת קידום היא כתיבה פשוטה ובסיסית שהנכס המרכזי שלה הוא כתיבה לפי כללי הקידום ובאופן שתורם לקידום האתר בעיני מנועי החיפוש. תוכן קידום הוא גם תוכן שנדרש בהיקפים גדולים ועל בסיס קבוע ולכן העלויות שלו נמוכות יותר. לעומתו, תוכן מקצועי הוא תוכן שדורש מחקר רב, ידע והתמחות בתחום מצד כותב התוכן והשקעת מאמץ רב בבניית התוכן, בניסוח שלו וביצירת הערך לקורא, מה שהופך אותו לתוכן יקר יותר וארוך יותר ולכן גם כזה שאתם יכולים לצרוך בתדירות נמוכה יותר. בחיפוש חברת כתיבת תוכן, חשוב מאוד לוודא שהחברה בה אתם בוחרים, מתמחה בסוג או בסוגי הכתיבה להם אתם זקוקים ואם אתם זקוקים לכמויות גדולות של תוכן מסוגים שונים, אפשרי לעבוד גם עם מספר חברות כתיבת תוכן במקביל.

האם לבחור חברה שההתמחות שלה היא כתיבת תוכן?

אחת השאלות המרכזיות איתה מתמודדים מנהלי תוכן בארגונים, היא האם לשכור חברה שמתמחה בכתיבת תוכן בלבד ולא מספקת את כל יתר הרכיבים הנדרשים למינוף והפצת התוכן (חברה המספקת לכם תכנים ותו לא), או לשכור את שירותיה של חברה המספקת לכם חבילה שלמה של שירות מקצה לקצה, ובכלל זה מספקת לכם גם את התוכן. ובכן, התשובה היא שככל שהתוכן הנדרש לכם הוא מקצועי יותר ומורכב יותר, כך נכון יותר לעבוד עם חברות כתיבת תוכן, קרי חברות שההתמחות שלהן היא כתיבה של תוכן בלבד. כאשר התוכן הוא רק אמצעי פשוט בתוך מכלול של פעולות מקצועיות, יהיה זה נכון יותר לשכור חברה בעלת יכולות נרחבות יותר. כך למשל, אם אתם זקוקים לתוכן לצורך קידום האתר שלכם, מומלץ מאוד לעשות זאת דרך חברות קידום המטפלות בכל ההיבטים של קידום האתר ובכלל זה מספקות לכם גם את התוכן, שהוא בדרך כלל מאוד פשוט וסטנדרטי. לעומת זאת, אם אתם זקוקים לתוכן מקצועי, שיורד לפרטים, מייצר תובנות, מבצע אנליזות וכמובן כתוב בצורה מסקרנת, סמכותית, מנוסחת היטב וכזאת שלא מאפשרת לקורא לנטוש באמצע, כדאי בהחלט להתמקד בחיפוש חברות כתיבת תוכן שהכתיבה עצמה היא ההתמחות המרכזית שלהן ואולי אפילו עם כותב תוכן עצמאי, איתו תוכלו לעבוד על בסיס קבוע סביב כל התכנים המורכבים שלכם.

 

מה אתם צריכים לדעת לפני שאתם בוחרים חברת תוכן?

ניתוח ביצועי אתר לאחר קניית קישורים

ובכן, הדבר המרכזי שאתם צריכים לדעת הוא שתוכן יכול לקדם אתכם מאוד אבל הוא גם יכול להזיק לכם. תוכן שלא כתוב טוב, שמדבר מדבר ולא אומר כלום, שגורם לקורא תחושה שהוא בזבז זמן על הקריאה או שלא שומר את הקורא ליותר מפסקה אחת, הוא תוכן שפוגע בתדמית שלכם וביכולת שלכם ליהנות מהמרה גבוהה של מבקרים ללקוחות משלמים. ענף התוכן מעסיק היום אלפי כותבים שרבים מהם מגיעים ללא כל רקע מקצועי, ללא יכולות התנסחות בסיסיות וללא יכולת לבנות טקסט קוהרנטי, זורם ומרתק. למעשה, ההתמחות של כותבי תוכן אלה היא בעיקר לייצר מילים ולשפוך אותן ללא כל בקרה. כדי להפיק ערך אמיתי מהתוכן שלכם, אתם זקוקים לכותבים מקצועיים, או לכל הפחות לכותבים שניסוח טוב, קוהרנטיות והקפדה על יצירת ערך, באים להם בצורה טבעית. כשאתם בוחנים חברות כתיבת תוכן שונות, הדרך לבחון את הדברים היא באמצעות בחינת עבודות קודמות של אותן חברות. כשמראים לכם דוגמאות של מאמרי קידום, אתם לא צריכים לשפוט אותם על פי הסטנדרטים של תוכן מקצועי, אבל אתם בהחלט רוצים לוודא שהייתם גאים להציג אותם באתר שלכם ושהם בנויים על פי כללי הקידום המקצועיים. כשמראים לכם דוגמאות של תוכן מקצועי, אתם רוצים להרגיש שמדובר בתוכן שנכתב ברמה של מחקר, עיתונאות, כתיבה יצירתית ורצוי שלושתם יחד.

 

חזרה למטרת התוכן

בסופו של דבר, תוכן הוא לא מטרה אלא אמצעי. אלא אם בחרתם בחברה שההתמחות היחידה שלה היא כתיבת תוכן, כל חברה אחרת המספקת לכם שירותים מקצועיים, צריכה להתחייב לכם למטרה הסופית כמו קידום האתר למיקומים גבוהים במנועי החיפוש, יצירת המרה נרחבת של קוראים ללקוחות משלמים באתר העסק או בכתבה שפרסמתם, חשיפה גבוהה וחיובית וכן הלאה. כך למשל, אם אתם שוכרים חברה שאחראית על קידום האתר שלכם במנועי החיפוש, מה שצריך לעניין אתכם הוא לאו דווקא התוכן שמספקת לכם אותה חברה, אלא המיקום שלכם במנועי החיפוש בפועל. כך למשל, חברה כזאת תציע לכם שירותים נוספים כמו רכישת לינקים נכנסים, פרסום כתבות באתרים מובילים ובאתרי תוכן רלוונטיים, הפצת תוכן, שיתופי פעולה עם אתרי תוכן וכן הלאה. משרד פרסום יציע לכם קמפיינרים מקצועיים לניהול אסטרטגיית הפרסום שלכם והוצאתה אל הפועל בצורה מקצועית. כל גורם מקצועי והמטרה שלשמה הוא נשכר וכל עוד אותו גורם מקצועי מציע לכם גם את פונקציית כתיבת התוכן.

חברת honhimplus היא אחת מאותן חברות כתיבת תוכן, אבל כזאת שמציעה לכם עוד שורה של יכולות פרסום וקידום לאתר שלכם. המטרה של האתר היא להניע את האתר שלכם במעלה דפי תוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש אחרים ולעודד המרה גבוהה של לקוחות. בין היתר, מציעה לכם החברה גם את המרכיב השני החשוב ביותר בתחום הקידום, וזה רכישת קישורים נכנסים. החברה דואגת לכתוב לכם תכנים וכתבות, לפרסם אותם באתרים מובילים ולייצר קישורים נכנסים לאתר שלכם, במחירים של החל מ-80 שקלים ועד אלפי שקלים, בהתאם לאתר בו תבחרו לפרסם את התוכן שלכם.

כתיבת תוכן בתשלוםכתיבת תוכן בתשלום נחשב היום לאחד השירותים הכי נפוצים בהיבט של שיווק ופרסום באינטרנט. במדריך הבא נציג בפניכם מידע מפורט ורלוונטי סביב הנושא של בתיבת תוכן בתשלום: סוגי תכנים לאתרים ולמדיות החברתיות, מדוע כדאי להשקיע בכתיבת תוכן בתשלום ומה זה נותן לעסק שלי, איך לעשות את זה וכמה זה עולה.

 

כתיבת תוכן בתשלום מדוע זה כל כך חשוב?

בכל מקום אליו אנו הולכים מדברים על כתיבת תוכן. למעשה, אנחנו נחשבים לצרכני תוכן חזקים מאוד משום שלאורך כל שעות היום אנו גולשים ברשת האינטרנט ומקבלים את התוכן שלנו דרך אתרים ואפליקציות. כתיבת תוכן בתשלום הוא שירות שמתאים למגוון רחב של אנשים כמו למשל בעלי אתרים המחזיקים בעסק קיים, יזמים עם רעיון או מיזר חדש, עיתונאים, מקדמי אתרים הזקוקים באופן שוטף ויומיומי לתכנים, מומחים בניהול מדיות חברתיות ועוד.

לא סתם אנו שומעים בעשור האחרון את הססמא ”התוכן הוא המלך“.תוכן נחשב היום לאחת הדרכים היותר טובות לשווק את העסק שלנו ולמתג אותו. אז מה זה נותן לי בעצם לכתוב תוכן עבור העסק שלי?

 

  1. תוכן רלוונטי, מקורי ואיכותי מביא תנועה- היופי בצריכת תוכן דרך האינטרנט היא שבעצם אנחנו יכולים למצוא בדיוק את מה שאנחנו מחפשים תוך שניות. גוגל מבין מה אנחנו מחפשים ופשוט מספק לנו את זה. אז זה לא כל כך חשוב. החיפושים האלה ברובם מבוססים תוכן. גוגל יודע לסרוק את הדפים השונים באתר האינטרנט ולקבוע מי מהם רלוונטיים בהתאם לחיפושים שהגולשים עושים. לכן, תוכן רלוונטי גורם לתנועה לאתר שלנו.
  2. SEO – כידוע SEO או קידום אורגני הוא שם לקשת רחבה של פעולות שמסייעות לדחוף את האתר שלנו קדימה במנועי החיפוש. אחד הקריטריונים האלה זה תוכן. כשאנחנו מחליטים לשלב באתר שלנו תוכן מקורי, תוכן המספק לאנשים ערך מוסף ותוכן המבוסס על אותן מילות מפתח שאנשים חמפשים, הדבר תורם לקידום האורגני של האתר שלנו. מדוע ? משום שברגע שהגולשים מקבלים את מה שהם מחפשים, הם נשארים באתר והישארות באתר היא קריטריון מאוד חשוב עבור גוגל.
  3. סמכותיות – אם אתם מקדמים במקצוע שלכם או ששמעתם הרבה על הנושא של קידום אורגני, אתם בטח יודעים מה זה סמכותיות. מה זה אתר סמכותי? אתר ששווה להיכנס אליו. למה? כי התכנים בו נותנים לנו ערך מוסף, הם אמינים, כלומר מדובר באתר שאפשר לסמוך עליו. כמובן שחוץ מתוכן יש עוד קריטריונים שהופכים אתר לסמכותי כמו הותק שלו, הדומין, כמות ואיכות הקישורים שמובילים אליו אבל גם תוכן.
  4. נותן מענה על שאלות- הרבה פעמים אנשים מחפשים תוכן או אתר מסוים כי יש להם בעיה. הם מנסים לפתור אותה ולמעשה אנחנו דרך כתיבת התוכן יכולים לספק להם תשובות לשאלות שלהם, לחששות שלהם וכך בעצם לעודד אותם להישאר באתר שלנו ולהיות מונעים לפעולה.
  5. כשמשקיעים בתוכן, זה לתמיד המאמרים, התכנים, המילים תמיד נשארים שם ולכן אם יש לכתיבת תוכן בתשלום כל כך הרבה מטרות וכל כך הרבה עניין והתוכן הזה גם נשאר אז שווה להשקיע בו.

 

כתיבת תוכן בתשלום איך אדע באיזה תוכן לבחור?

כדי לדעת איזה סוג של תוכן מתאים לאתר שלנו,לעמוד הפייסבוק שלנו, לבלוג שלנו או לכתבה הממומנת שאנו משתוקקים לפרסם, עלינו להגדיר את המטרות שלנו. עלינו להבין מה מטרת התוכן, מי קהל היעד, מה הנושא של התוכן שאנחנו רוצים להתמקד בו, כמה ארוך ומעמיק הוא, על מה התוכן שלנו בא לתת מענה? .הרשת מלאה באתרים ולכל אתר יש מאפייני תוכן. למשל יש אתרים מקצועיים שנועדו לעזור לגולשים להשוות מחירים בין שירותים שונים, יש אתרי תדמית שמספקים לנו מידע רלוונטי על העסק עצמו,  אתרי פלאש שנותנים דגש על החוויה הויזואלית של הגולש וכמובן יש גם אתרי תכון. אתרים שסובבים רק סביב תוכן. למשל אתרי חדשות.

תוכן שיווקי לעומת אינפורמטיבי מה ההבדלים?

אנשים רבים מתבלבלים ולא מבינים את ההבדלים בין השניים. אז בואו נעשהסדר. תוכן אינפורמטיבי מספר לגולש ומציג בפניו מידע יבש ופרקטי. אם ניקח בתור דוגמא מוצר ניקיון חדשני אז הכתבה האינפורמטיבית תספר על המוצר, מה הוא עושה, איך הוא פועל. לעומת זאת, בתוכן אינפורמטיבי אנחנו ננסה לשכנע את הגולש לרכוש את המוצר הזה משום שהוא מנקה מדהים, כל אחד יכול להשתמש בו, הוא מתאים לכל משטח או חומר והוא גם ממש זול.

 

כתיבת תוכן בתשלום שלבים עיקריים

בשלב הראשון עליכם להבין איזה תוכן אתם צריכים ולאתר ספק תוכן. זו יכולה להיות חברת קידום שתספק לכם מענה גם בהיבט של קידום אורגני וגם בהיבט של תכנים, זה יכול להיות כותב תוכן שהוא פרילנסר, קופירייטר או חברה המתמחה אך ורק בכתיבת תכנים בהתאמה אישית. זה גם יכול להיות אתם אבל אז התוכן הוא לא בתשלום:) יש לכתיבה כזו המון יתרונות אבל גם חסרונות, אבל זה כבר לפוסט אחר.

 

כדי שתוכלו לכתוב את התוכן בעצמכם, חשוב לחלק את תהליך הכתיבה לכמה שלבים.

  1. מטרת התוכן – זו השאלה הכי חשובה שחייבת להישאל לפני שמתחילים לכתוב עמוד תוכן ולא משנה מאיזה סוג ומי קהל היעד שלנו. מה המטרה של התוכן? האם המטרה שלו היא למכור מוצר או שירות? האם אנחנו רוצים להציג את האתר שלנו בעמוד אודות? האם המטרה לספק מידע טכני או להדריך את הגולש? האם אנחנו רוצים להניע את הגולש לפעולה? או שבכלל מדובר בנטו קידום אורגני על בסיס מילות מפתח?
  2. אורך התוכן – חשוב להגדיר כמה ארוך התוכן שלנו? כתבה קצרה באורך של 250 מילים או מדריך מקיף כמו שלנו באורך של 1000 מילים? לפי המטרה של התוכן אפשר גם להגדיר את האורל שלו.
  3. למי אני כותב? תמיד צריך לבסס כתיבת תוכן בתשלום לקהל יעד מסוים? אמא שמנסה לחזור למעגל העבודה? ילד בין 15 שמחפש אטרקציה ליום ההולדת שלו? בעל שרוצה להפתיע את אשתו בחופשה בחו“ל? למי? כמה שקהל היעד יהיה יותר ממוקד, התוכן יהיה יותר אפקטיבי.
  4. כתיבה והגהה- התייחסות לדגשים במהלך הכתיבה כמו כותרות, פיסוק, חוקי כתיבה בקידום אתרים ועוד. לאחר הכתיבה יש לבצע גב הגהה ולוודא שאין שגיאות.

 

כתיבת תוכן בתשלום מחירים

המחירים לכתיבת תוכן מאוד משתנים ותלויים בכמה מאפיינים:

  1. מי כותב עבורכם את התוכן – חברות תוכן גובות יותר בהשוואה לפרילנסרים
  2. סוג התוכן – תוכן שיווקי לרוב יותר יקר בהשוואה לתוכן אינפורמטיבי
  3. אורך התוכן – ככל שהטקסט ארוך יותר המחיר עולה

למחירון כתיבת תוכן: 

כתיבת תוכן בתשלום לקידום אתרים בין 8 אג‘ ל-20 אג‘ למילה, כלומר בין 25-300 שקלים לעמוד תוכן.
כתיבת תוכן שיווקי בין 100-500 שקלים לעמוד תוכן.
כתיבת כתבה ממומנת בין 300-3,000 ש“ח
כתיבת תוכן בתשלום למוצרים לאתרי אי קומרס בין 35-70 שקלים למוצר.

לסיכום, כתיבת תוכן בתשלום נחשבת למשהו סופר פרקטי וחשוב כשאנו מפרסמים את העסק שלנו אונליין ולא משנה מהי שיטת השיווק שבחרנו. חשוב לבנות אסטרטגיית תוכן חכמה ונכונה שתשרת את המטרות שלכם לאורך זמן.

התקשרו: 072-3940741
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין