כתיבה לאתרים

תוכן עניינים

כתיבה לאתרים מחולקת לכמה חלקים ונושאים עיקריים בהם יעסוק המדריך הבא. למעשה, כמעט כולנו צורכים תוכן לאורך כל שעות היום וקוראים תכנים מסוגים שונים. מצד אחד כתיבה לאתרים תורמת לחיזוק המותג או השירותים שלנו, מאפשרת לנו להציג את הדברים בהתאם לערכים שהעסק שלנו פועל לפיהם ומצד שני יש כאן אקט שיווקי. תוכן בתוך האתר הוא תוכן שהמטרה שלו היא גם לקדם את האתר שלנו בגוגל בהיבט של קידום אורגני משום שגוגל רואה בתכנים איכותיים פרמטר מאוד חשוב בתהליך הקידום. יחד עם זאת, השילוב בין תוכן לבין הטמעת קישורים חיצוניים ופנימיים חשוב גם כן והוא חלק בלתי נפרד מתהליך הקידום האורגני.

אחד הדברים הכי חשובים בכתיבה לאתרים הוא לבנות אסטרטגיית תוכן כלומר להחליט מראש אילו סוגי כתבות אנו רוצים לפרסם על פני תקופת זמן, מה יהיו הנושאים, להתאים את הכתבות לקהלי היעד שלנו ורק אז להתחיל לחפש ספק לכתיבת התכנים או אפילו לפצל את התכנים בין כמה כותבים.

כתיבה לאתרים

כתיבה לאתרים שונים

  • כתיבה לאתרי תדמית – יש כמה סוגים של אתרים ברשת האינטרנט ולכן הכתיבה היא קצת שונה בין אתר לאתר. באתרי תדמית למשל המציגים את העסק כפי שהוא התוכן יהיה משולב בין תוכן שיווקי/ אינפומרמטיבי בעמודי הקטגוריות שבתוך האתר, בעמוד האודות ובעמוד הבית. לעתים ניתן גם לשלב תוכן מתחת לתמונות או סרטונים. בנוסף, כמעט בכל אתר יש גם בלוג פנימי שבו אנו כותבים נושאים שהמטרה שלהם היא להביא כמה שיותר תנועה לתוך האתר שלנו ויחד עם זאת להתבסס על איזושהיא אסטרטגיית תוכן על בסיס מילות מפתח. אפשר לקחת בתור דוגמא אתר תדמית למשרד עורכי דין ידוע. התוכן יכלול כתיבה בעמוד הבית של האתר שם יציגו את השירותים שהמשרד נותן ומציע, את עמוד אודות – מי עומד מאחורי המשרד ומה הניסיון של כל עורך דין בכל תחום. בנוסף, בתוך האתר יש עמודי קטגוריות לפי נושאים כשכל תחום מפורטים בו סוגי התביעות כמו למשל קטגוריית דיני נזיקים, עבירות הקשורות לצווארון לבן, עבירות תנועה, גירושין ומשפחה, נדל“ן ועוד. בתוך האתר יש גם בלוג המחולק לקטגוריות גם כן ובכל קטגוריה יש מגוון רחב של נושאים וביטויים שאנו רוצים לקדם כמו למשל איך בוחרים עורך דין לגירושין בתל אביב, מתי יש לפנות לעורך דין במצבים של עבירות תנועה ועוד.
  • כתיבה לאתרי מסחר – כאן מדובר בכתיבה שיווקית נטו שמטרתה למכור. ניתן לכתוב על כל מוצר או כל שירות בתוך האתר, לשלב כתבות לבלוג של האתר, להציג ביקורות של גולשים ועוד.
  • כתיבה לאתרי תוכן, פורטלים וחדשות – יש כל כך הרבה סוגים של אתרי תוכן ברשת האינטרנט, שם מתפרסמות כתבות כמעט בכל תחום אפשרי החל מתזונה, ספורט ובריאות, דרך בחירת בעלי מקצוע ועד רפואה וטיפולים אלטרנטיביים. אותן כתבות הן כתבות שגם כן מחולקות לשתיים. הסוג האחד של הכתבות הללו הן כתבות חדשותיות אינפורמטיביות לכל דבר ועניין. למשל: מהפכה בעולם הסלולאר, משרד התקשורת קבע שמעתה חברות התקשורת מספקות שירות של ספק ותשתית בחבילה אחת. לעומת זאת, יש גם כתבות שהן ממומנות. כלומר מישהו שילם כסף כדי שהן יופיעו שם והמטרה שלהן היא לפרסם ולשווק עסק כזה או אחר, מוצר או שירות. למשל: חברה המוכרת את אצת הספירולינה בקפסולות קפואות מפרסמת באתר וואללה כתבה על היתרונות הבריאותיים של האצה שכבשה את העולם. מאותה כתבה יוצא קישור המוביל ישירות לאתר של המותג.
  • כתיבה לקידום אורגני – סוג כתיבה נוסף שנחשב למאוד פופולארי הוא כתיבה לצורך קידום אורגני. מה זה אומר? זה אומר שהנושאים לכתיבה מבוססים על מחקר מילות מפתח שאותו מקדם או חברת קידום ביצעו עבור לקוח X או התכנים האלה מפורסמים גם בתוך האתר אותו אנו רוצים לקדם אבל גם באתרים חיצוניים העוסקים בתחום זהה או באותו תחום שהאתר שאנו מקדמים עוסק וכך בעצם אנו מוציאים קישורים פנימיים וחיצוניים לאתר שלנו, דרך אותה כתבה.

שירותי כתיבת תוכן

שירותי כתיבת תוכן מתמחים ביצירת תוכן איכותי, מרתק ורלוונטי המתאים למטרות העסקיות שלך. שירותים אלו מספקים כותבים מומחים בעלי הבנה עמוקה של אסטרטגיות שיווק ויכולים לעזור לך לעצב מאמרים מרתקים לקידום אתרים. כאשר מבקרים נוחתים באתר שלכם, התוכן שהם נתקלים בו ממלא תפקיד מכריע בעיצוב התפיסה שלהם לגבי המותג.

כותבי תוכן מקצועיים יודעים ליצור תוכן שמושך את תשומת הלב של קהל היעד שלך ומשאיר רושם מתמשך.כתיבת תוכן אפקטיבית היא מעבר לעניין של מעורבות הקוראים שלכם. זה כרוך גם באופטימיזציה של התוכן  עבור מנועי החיפוש. על ידי שילוב מילות מפתח רלוונטיות באופן אסטרטגי לאורך המאמרים שלך, כותבי תוכן מקצועיים יכולים לשפר את הנראות של האתר שלך בדפי תוצאות של מנועי החיפוש, ולהביא יותר תנועה אורגנית לאתר.

12 טיפים שונים שיעזרו לכם בכתיבת תוכן

1. קופירייטינג, תוכן שיווקי
2. תוכן אינפורמטיבי
3. תוכן מכירתי – כשאנו רוצים למכור או לפרסם מוצר בתוך האתר שלנו
4. תוכן יצירתי
5. תוכן חדשותי – סיקור
6. אינפוגרפיקות – תוכן ויזואלי
7. ראיון – הצגת ראיון של מומחים בתחום כזה או אחר
8. תוכן השוואתי, ביקורות
9. מאמרי דעה של גולשים או מומחים בתחום
10. שירותי תוכן לקישורים -קידום אורגני
11. מאמרי דעה של גולשים או מומחים בתחום
12. תוכן Case Study – תוכן המציג מקרי בוחן של הצלחה או כישלון

מי כותב כתיבה לאתרים?

ובכן, יש כל מיני סוגים של חברות או פרילנסרים שכותבים את התוכן. הראשון הוא בעצם אותם בעלי אתרים. הרבה פעמים יש תחומים מורכבים שהבעלים של האתר מעדיפים לכתוב בעצמם את התוכן בין אם לאתר עצמו ובין אם לבלוג משום שהם מבינים ומכירים את התחום בצורה הטובה ביותר. יש גם חברות תוכן גדולות שכל מה שהן עושות זה לספק תוכן לקהל הלקוחות שלהן שמבוסס גם על מקדמי אתרים וגם על בעלים של אתרים. בנוסף, יש פרילנסרים הנחשבים למומחים בכתיבת תוכן או חברות קופירייטינג.

מה היתרונות של כתיבה לאתרים?

לכתיבה לאתרים יש כמה יתרונות חשובים:

  1. חשיפה גבוהה, אחוזי נטישה נמוכים – ברגע שאתם מפרסמים כתבה לטובת העסק שלכם, בעיקר שמדובר בכתבה מקצועית, המבוססת על מחקר, כתבה מעניינת העוסקת במשהו חשוב ויחד עם זאת כזו המשווקת את העסק שלכם, אין ספק כי הסיכוי שיותר אנשים ירצו להיחשף לכתבה גזו עולה. ככל שיש יותר כתבות כאלה, גוגל יאהב את האתר שלכם יותר, בעיקר אם הכתבה מוציאה ומקבלת קישורים. כשיש לנו אתר ואנחנו מוסיפים לו כל הזמן ומתחזקים בו תוכן איכותי, מעניין, תוכן שבעיקר מעניק לגולש ערך מוסף ומעודד את הגולשים לקרוא את הטקסט וגם אולי לשתף אותו, אנו מגדילים את החשיפה לאתר שלנו ומעודדים יותר פניות.
  2. מיתוג – פרסום כתבה איכותית באתרים מובילים, חזקים, וותיקים עם הרבה תנועה של גולשים עוזר לנו ליצור מותג בריא וטוב. זה בדיוק כמו הדוגמא עם הספירולינה. כתבה איכותית, שכתובה בצורה שיווקית אבל מתוחכמת יכולה לשדרג באופן ניכר את הפעילות העסקית שלנו ולגרום לקהל להזדהות עם המותג שלנו.
  3. קידום אורגני – קיים קשר ישיר בין קידום אורגני לפרסום כתבות באתרים. יש קשר ישיר בין סוג וכמות הקישורים שכל כתבה מקבלת. כשיש כמות גדולה של כתבות על נושאים מגוונים בהתאמה למחקר מילות המפתח, אין ספק כי מדובר בתהליך התורם לקידום האורגני שלנו.

איך מתמחרים כתיבה לאתרים?

המחירים עבור כתיבה לאתרים משתנים ותלויים בכל מיני גורמים כמו: ספק הכתיבה שבחרנו, אורך הכתבה, עם או ללא פרסום באתר, עם או ללא הוצאת קישורים, כמות קישורים, סגנון כתיבה- עם או ללא תחקיר מעמיק, עם או ללא ריאיון, אינפורמטיבי או שיווקי.

המחירים נעים בין 50-2,000 ש“ח לפרסום כתבות ברשת האינטרנט. לכן, חשוב לעשות מחקר, להשוות בין ספקיות תוכן, לבדוק קודם כל איזה תוכן אתם צריכים, איפה אתם רוצים לפרסם את התוכן ורק אז לקבל החלטה!.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין