יחסי ציבור באינטרנט

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

יחסי ציבור באינטרנטיחסי ציבור באינטרנט

יחסי ציבור הם אחד הכלים החשובים ביותר להצלחה של עסק. בעבר, ללא יחסי ציבור כמעט ולא היה אפשרי להרחיב את מעגל הלקוחות של העסק, ליצור תדמית ורושם טוב ולמעשה לשווק את העסק כמותג. כיום, בזכות האינטרנט הדבר השתנה. 

 

מהם יחסי ציבור באינטרנט?

בעבר, על מנת להצליח לשווק עסק היה צורך בתקציבים גבוהים וביחסי ציבור מעולים. הפלטפורמות המרכזיות לשיווק עסקים היו העיתונים, תחנות הרדיו, תוכניות הטלוויזיה ושלטי חוצות ענקיים. ללא קשר לאחד מאלה היה קשה מאוד להתפרסם ולהגיע למגוון רחב של לקוחות פוטנציאליים. 

כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה והתפחות האינטרנט קל הרבה יותר לשווק עסקים. למעשה, עבור רוב האנשים, פרסום באינטרנט הוא הפרסום האפקטיבי ביותר. שכן, בדרך כלל אם המוצר המפורסם מעניין אותנו נוכל תוך לחיצה אחת להגיע לאתר ולהתחיל ברכישה. 

יחסי ציבור באינטרנט הם אחד הכלים הטובים ביותר לקידום אורגני של העסק שלנו. על ידי יחסי ציבור טובים באינטרנט העסק יקבל הרבה המלצות ויעלה בתוצאות החיפוש של גוגל. 

יחסי ציבור באינטרנט הם למעשה יחסים עם אתרים מובילים אחרים שמשווקים את האתר שלכם. תוכלו ליצור שיתופי פעולה עם מגוון אתרים. כך, על ידי הוספת קישור של האתר שלכם והמלצה על השירות שלכם באתר חדשותי או אתר שיווקי מוביל אתם יכולים לקבל חשיפה גבוהה מאוד ולהגיע ללקוחות רבים. 

המטרה של יחסי ציבור הם בעצם לייצר תדמית ולשווק את המותג שלכם. כאשר יודעים ליצור יחסי ציבור טובים ולשווק נכון את העסק שלכם אתם מגדילים את החשיפה שלו. מלבד יחסי ציבור טובים בדקו מה עוד הופך מותג למותג- איך המותג משווק, מה המסרים השיווקיים, מה שיטת התמחור? כל אלה יכולים להשפיע על העסק ולקדם אותו משמעותית. 

מה היתרונות של יחסי ציבור באינטרנט?

כאשר אתר מוביל משווק את העסק שלנו, ממליץ עליו או מוסיף קישור לאתר שלנו אנחנו מקבלים חשיפה גבוהה מאוד. יש לכך שלושה יתרונות מרכזיים-

  • תנועה באתר- ככל שהאתר יותר פעיל ויש בו יותר תנועה כך הוא ממוקם גבוה יותר במנוע החיפוש של גוגל. ברגע שיש לכם יחסי ציבור באינטרנט אתם מקבלים יותר חשיפה. לקוחות פוטנציאליים שגלשו באתרים שיש לכם יחסי ציבור איתם יכולים להיכנס לאתר שלכם וכך על ידי התנועה בו להפוך אותו ליותר פעיל.
  • מוניטין גבוה- כאשר יש לכם יחסי ציבור באינטרנט עם אתרים מובילים אתם מתויגים ככאלה עם מוניטין גבוה. עבור גולשים רבים הדבר ישים אתכם במיקום גבוה יותר מאשר אתרים אחרים ויגרום להם לרצות לעשות עסקים אתכם מאשר עם עסקים אחרים. על ידי כך אתם יכולי לזכות ביותר לקוחות שיעדיפו לרכוש את המוצר מכם מאשר ממישהו שמתויג במקום נמוך יותר.
  • מנועי החיפוש- מלבד לתנועה באתר שתגרום להקפצת האתר שלכם לראשית מנועי החיפוש, גם יחסי ציבור באינטרנט יעשו זאת. איך? כאשר אתם מופיעים באתרים שיווקים או חדשותיים מובילים והעסק שלכם מומלץ בהם, מנועי החיפוש מקבלים "אישור" שהעסק שלכם רציני ויש לכם מה להציע. בעקבות כך, מנועי החיפוש יקדמו אתכם בדפי התוצאות עד שאפילו תגיעו לדפי התוצאות הראשונים במנוע החיפוש. 

 

איך נשיג יחסי ציבור באינטרנט?

על מנת להבין איך להשיג יחסי ציבור באינטרנט קודם כל חשוב להבין מה לא לעשות. באינטרנט קיימים המון אתרים מפוקפקים. האתרים הללו מציעים לכם לשתף קישורים בתמורה לתשלום. חשוב מאוד לא לעשות זאת. אולי מבחינת גולשים מסוימים זה יכול לעזור אך מבחינת מנועי החיפוש זה לא. מנועי החיפוש יודעים לזהות אתרים כאלה ולכן לא יקדמו את האתר שלכם אם יופיע באתר כזה. 

 

ועכשיו- איך כן נשיג יחסי ציבור באינטרנט?

יש לנו שתי מילים להביא לכם והן שיתופי פעולה. הזכרנו קודם שניתן לבצע שיתופי פעולה עם אתרים שונים. אז מה זה אומר? שיתופי פעולה עם אתרים אחרים בכלל ועם עסקים אחרים בפרט יכולים להביא לעסק שלכם הרבה יותר חשיפה ללקוחות פוטנציאליים. קחו לדוגמא עסק מצליח למוצרי חשמל. אתם נגיד עסק לרהיטים. אם אתם משתפים פעולה עם העסק של מוצרי החשמל, הלקוחות שלו יכולים לראות שהוא ממליץ עליכם וכך להפך. ברגע שלקוחות מכירים את העסק שממליץ הם סומכים עליו ויש יותר סיכוי שיתעניינו בעסקים שהוא ממליץ עליהם. לכן, צרו שיתופי פעולה עם עסקים בתחום דומה או בתחום משלים לעסק שלכם. 

כמו כן, ממש כמו בעבר שאנשים היו קוראים עיתונים גם כיום זו פעולה שגרתית. ההבדל המרכזי הוא שבעבר העיתונים היו עשויים נייר וכיום הם דיגיטליים. יש מגוון עיתונים ומגזינים דיגיטליים שמספקים אמצעי פרסום אפקטיבי. הם סוקרים עסקים וממליצים על רבים. אנשים רבים סומכים על העיתונים והמגזינים הדיגיטליים יותר מאשר על אתרים אחרים ולכן המלצה בעיתון דיגיטלי יכולה להביא לכם לקוחות פוטנציאליים רבים. זה יכול להיות פרסום במגזין שמתאים בדיוק לעסק שלכם. לדוגמא, אם אתם וטרינרים ורוצים לפרסם את הקליניקה שלכם, אתם יכולים לפנות למגזין של אוהבי חיות ולבקש מהם לסקר את האתר שלכם. אתם יכולים לפרסם סיפורים מעניינים שקרו לכם, מקרים מגניבים, הצלות מיוחדות שביצעתם ועוד. 

יחסי ציבור הוא כלי חשוב מאוד שיכול להוביל עסקים רבים להגדיל את מעגל הלקוחות שלהם וליצור תדמית טובה, חזקה ויציבה לעסק. כיום ניתן לבצע יחסי ציבור באינטרנט ולהציב תוצאות מדהימות. על יחסי ציבור באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

 

מהם יחסי ציבור באינטרנט?

יחסי ציבור באינטרנט הם כלי לקידום עסקים באופן דיגיטלי. על ידי ביצוע יחסי ציבור באינטרנט ניתן לשווק את העסק, למשוך אליו לקוחות, להעלות אותו בדירוג התוצאות של גוגל ועוד. למעשה, יחסי ציבור באינטרנט הם יחסים ושיתופי פעולה עם אתרים מובילים אחרים שיקדמו את האתר שלכם. שיתופי הפעולה הללו יכולים להוביל לשיווק יעיל שיניב תוצאות טובות. לפרסום האתר באתרים הללו, ניתן להוסיף גם קישור שיוביל את הגולשים להיכנס לאתר שלנו. כך נוכל להגדיל את התנועה באתר העסק, להגדיל את החשיפה שהוא מקבל ולהעלות את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש של גוגל. כך נוכל להגדיל את מעגל הלקוחות ואף את הרווחים של העסק. 

 

מדוע חשוב לבצע יחסי ציבור באינטרנט?

כיום, יחסי ציבור, קידום, ניהול מוניטין ומיתוג הם פעולות שמתבצעות בעיקר באינטרנט. בעבר, כל עסק שרצה לקדם את עצמו ולהגיע ללקוחות נוספים היה צריך להתנהל מול משרדי פרסום. פלטפורמות הפרסום המרכזיות היו עיתונים, תחנות הרדיו, פרסומות טלוויזיה ושלטי חוצות. כל עסק שלא היו לו תקציבים גדולים לא היה יכול להרשות לעצמו לבצע קידום והיה נאלץ להסתפק בשיווק שמתבצע מפה לאוזן. אך כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה והאינטרנט לכל עסק יש את האפשרות לקדם את עצמו בתקציבים נוחים. כך ניתן לבצע קידום באמצעי האינטרנט השונים בהם גוגל, הרשתות החברתיות, אתרים מובילים ועוד. כך ניתן לבצע קידום יעיל וחזק שיניב תוצאות מדהימות עבור העסק, גם בתקציבים נוחים. 

יחסי ציבור באינטרנט מיועדים לקידום העסק וליצירת תדמית טובה, חזקה ויציבה. כמו כן על ידי יחסי ציבור באינטרנט ניתן לבצע מיתוג לעסק. בסופו של דבר, אם יחסי הציבור יתנהלו כהלכה העסק שלכם יוכל להפוך למותג. תהליך המיתוג בעולם העסקים הוא תהליך חשוב מאוד והוא יכול להוביל את העסק שלכם להצלחה משמעותית. על מנת לבצע מיתוג חשוב לבחון מה הופך עסק למותג כאשר חשוב לקחת בחשבון פרמטרים כמו השיווק של העסק, מסרים שיווקיים, שיטת תמחור ועוד. 

 

מה היתרונות של יחסי ציבור באינטרנט?

יחסי ציבור באינטרנט מאפשרים לקדם את העסק, למתג אותו ולבנות לו מוניטין חזק. למעשה על ידי יחסי ציבור באינטרנט ניתן להנות ממגוון יתרונות שונים-

  • תנועה באתר- כאשר מבצעים יחסי ציבור באינטרנט ניתן להגדיל את התנועה של אתר העסק שלנו. כפי שציינו קודם, ניתן לקשר פרסומים באתרים מובילים לאתר שלנו ולהוביל אליו גולשים רבים. כך התנועה בו גודלת והדירוג שלו בתוצאות החיפוש של גוגל עולה. ככל שהאתר יופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל כך החשיפה שהוא יקבל תהיה גדולה יותר והתנועה שלו תגדל אף יותר. 
  • מוניטין גבוה- על מנת להצליח לקדם עסקים בצורה יעילה חשוב לבנות להם מוניטין טוב, חזק ויציב. יחסי ציבור באינטרנט מתנהלים דרך שיתופי פעולה עם אתרים מובילים ועל ידם אנחנו יכולים לבנות לעסק שלנו מוניטין טוב. כך גולשים שיראו פרסום על העסק באתר מוביל ייקחו את ההמלצה שקיבלו ויבחרו לבצע עסקאות עם העסק הזה. 
  • מנועי החיפוש- מלבד לתנועה באתר העסק, על מנת להעלות את הדירוג בתוצאות החיפוש של גוגל יש לבצע שיתופי פעולה עם אתרים מובילים. למעשה, מנוע החיפוש גוגל לוקח בחשבון גם הופעה של עסקים באתרים מובילים. כאשר אתר מוביל ימליץ על עסק מסוים מנוע החיפוש למעשה יקבל מעין אישור לכך שמדובר בעסק רציני שיש לו מה להציע. בעקבות כך, הדירוג של העסק בתוצאות החיפוש יעלה. 

האם יש חסרונות ליחסי ציבור באינטרנט?

חסרונות זו מילה קצת גדולה אך כן יש פרמטר חשוב שיש לשים לב אליו. מאחר שיחסי ציבור באינטרנט מתבססים על שיתופי פעולה עם אתרים מובילים, קיימים אתרים מפוקפקים רבים שעלולים לגבות כסף עבור פרסום של העסק ושיתוף של קישורים. חשוב מאוד לא לנסות לקצר תהליכים ולשלם לעסקים הללו. במידה שהאתרים הללו מקבלים חשיפה גבוהה אתם תוכלו לקבל חשיפה גבוהה יחסית של גולשים. עם זאת, האלגוריתם של גוגל יודע לזהות אתרים כאלה ולכן במצב כזה גוגל לא תקדם את העסק שלכם ולא תעלה את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש. לכן, ההמלצה היא לא לנסות לקצר תהליכים ולא לשתף פעולה עם האתרים הללו. 

 

כיצד נבצע יחסי ציבור באינטרנט?

יחסי ציבור באינטרנט מתבצעים על ידי שיתופי פעולה. שיתופי פעולה יכולים להתבצע עם שני גורמים מרכזיים- עסקים אחרים או אתרים מובילים ברשת. 

  • שיתוף פעולה עם עסקים אחרים- שיתופי פעולה עם עסקים אחרים יכול להביא לכם חשיפה גבוהה מאוד באינטרנט. כך תוכלו לשתף פעולה עם עסק משלים לעסק שלכם ולמשוך לקוחות ממנו אליכם. לדוגמא, אם אתם עסק לרהיטים תוכלו לבצע שיתוף פעולה עם עסק למוצרי חשמל. כך לקוחות שרוצים לרכוש טלויזיה חדשה ומזנון חדש יוכלו לפנות לאחד העסקים ולקבל המלצה על העסק השני. הסיכוי שהלקוחות יבחרו ללכת מעסק אחד שסומכים אליו לעסק שקיבלו עליו המלצה הוא גבוה מאוד וכך שני העסקים יכולים להרוויח משיתוף הפעולה הזה. 
  • שיתוף פעולה עם אתרים מובילים- כיום קיימים אתרים חדשותיים ואתרים שיווקיים רבים שמקבלים חשיפה גבוהה. אתרים אלה מפרסמים כתבות יחסי ציבור עבור עסקים שונים. בכתבות אלה האתר סוקר את העסק וממליץ עליו. מאחר שאתרים אלה מקבלים חשיפה מגולשים רבים, העסק יוכל למשוך אליו לקוחות רבים בזכות הפרסום. חשוב לפנות לאתרים שרלוונטיים לעסק שלכם. לדוגמא, אם יש לכם מרפאה וטרינרית תוכלו לשתף פעולה עם מגזין של אוהבי חיות וכך לפנות לקהל יעד שמתאים לעסק שלכם. 
יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!